torstai 7. tammikuuta 2016

MY CHRISTMAS IN CANADA

Moi! On nyt menny taas vähän aikaa kun oon viimeks tänne kirjottanu, joten aattelin, että ehkä viimein ois aika tulla tekemään tää postaus. Eli kuten lupasin edellisessä blogipostauksessa, tuun nyt puhumaan vähän mun joulusta täällä Kanadassa. Eihän tää ollut mulle ensimmäinen joulu ulkomailla, mutta ensimmäinen ilman mun perhettä tuolla Suomessa. Vaikka kuulostaakin vähän haikeelta sanoa, niin ei se lopulta ollut mulle niin vaikeeta kun oisin kuvitellu, kun on niin paljon hyviä ihmisiä ympärillä - ja voin siis ihan tosissani sanoa että mun joulu täällä oli ihan loistava.

Hey! It's been some time since I wrote here the last time so I felt like maybe it's finally time to come do this post - before it's too late haha. So as I promised on my previous blog post, I am here to talk about my Christmas time here in Canada. It wasn't my first time being overseas on Christmas, but it was the first Christmas I have spent without my family. As plaintive as it may sound, it wasn't actually that bad for me, since I have such a great people here with me, and I can truthfully say my Christmas time was wonderful!


Täällä Kanadassa tosiaan juhlitaan joulua joulukuun 25:ntenä. Mutta koska vaihtari olen, niin ei mun joulun juhlinta rajoittunut vaan tohon joulupäivään, vaan pääsin juhlimaan joulua jopa kolme kertaa. Ekaksi juhlin 'aikaista' joulua mun ensimmäisen isäntäperheen kanssa, mistä jo mainitsinkin edellisessä postauksessa. Tää oli kyllä tosi mukava ilta täynnä hyvää ruokaa ja hauskanpitoa. Oli kiva päästä taas pitkästä aikaa viettämään aikaa kaikkien kanssa!

Here in Canada people celebrate Christmas on the 25th. But well, since I'm an exchange student, that wasn't the only time I celebrated Christmas; I got to celebrate it three times, lol. First I celebrated 'early' Christmas with my first host family (which I actually already mentioned on my last post). We had a lovely evening filled with good food and lots of fun. It was nice to just get to spend some time with everyone again.

(Näyttäs vähän siltä et nää on kuullu että tykkään piirtämisestä, haha. Tässä vaan muutama hassu niistä kaikista lahjoista mitä tuona päivänä sain. / I guess people know I like drawing, haha. Here's just a few of the things I got that day.)

Sitten pääsin viettämään sitä oikeeta kanadalaista joulua mun tänhetkisen isäntäperheen kanssa ja tykkäsin kyllä kovasti. Oli kiva vaan viettää aikaa kotona ja tehdä kaikkea mukavaa, kuten esim. jakaa lahjoja ja pelata lautapelejä. Ehkä tää oli vähän erilainen joulu siihen, mihin oon aiemmin tottunut (esim. että kotona me juhlitaan joulua jouluaattona), mutta oli kyllä ihan yhtä kivaa, ja oli hauska päästä kokemaan joulu eri maassa ja kulttuurissa.

Then I celebrated Christmas with my host family on the 25th and that was a wonderful day full of many great things. It was nice to just spend time home with the family and do fun things, like share gifts and play boardgames. Maybe my Christmas here was a bit different from the ones I've had before (e.g. back home we celebrate Christmas on Christmas Eve instead of the 25th), but it was just as nice, and I think it was great to get to experience Christmas in a different country & culture.

 (Kyllä, nää ihmiset edelleen näyttäs tietävän että mä tykkäsin siitä piirtämisestä.. Ei vaan, hyvään käyttöönhän nää kaikki tulee. Ja tuo kirjahan oli aivan älysöpö lahja, koska kyseinen joululaulu sattuu olemaan yksi mun lemppareista, hahah. Ja taas kerran vain muutama niistä lahjoista mitä sain. / Yes, I guess people know I like drawing.. Ahaha, these will go to good use tho. Also, 12 Days of Christmas is one of my favourite Christmas songs so I think that book was an adorable gift, haha. Again, just a few things of all the gifts I got.)

Kaks päivää joulun jälkeen menin vielä viettämään 'myöhäistä' joulua mun counsellorin ja tämän perheen luo. Oli kyllä ihan yhtä kivaa ja tykkäsin. Oli ihan yleisesti vaan mukava päästä viettämään aikaa kaikkien näiden mahtavien ihmisten kanssa lomien aikana.

Then, two days after that, I celebrated 'late' Christmas with my counsellor and his family. It was just as much fun and I really enjoyed it. I think it was just really nice to get to spend time with all these wonderful people during the holidays.


Ja samaisena iltana sain myös yllätyksenä tämmösen paketin Suomesta! Tai no, oli se aikalailla yllätys, kun kuulin koko paketista vaan pari päivää ennen joulupäivänä kun Skypetin mun vanhempien kanssa, hahah. Paketissa oli tosiaan lahjoja sekä mun perheeltä että mun parhaalta kaverilta Mintulta, ja musta tää nyt oli vaan ehkä söpöin lahja ikinä.

Also, at my counsellor's I got a package sent by my mom, and I think that was a really nice surprise (well, kind of a surprise, since I had no clue about this before my parents told me about it when Skyping them on Christmas day, haha). The package included stuff from both my family and my best friend, and I just found that the sweetest thing ever.


Tykkäsin kyllä kovasti joulusta täällä, pääsin viettämään aikaa ihanien ihmisten kanssa, ja en vois olla kyllä yhtään kiitollisempi kaikesta mitä mulla on, sekä täällä että kotona. Sain ihan älyttömän paljon kivoja lahjoja sekä kavereilta että mun monen monilta perheiltä, ja no, kyllähän mä yritin parhaani mukaan antaa jotain myös takaisin, mutta en mä kyllä voi ikinä kiittää tarpeeksi kaikkia - Kiitos!

I really enjoyed my Christmas time, I got to spend time with great people, and I couldn't be more thankful for everything I have, here and back home. I got so many nice presents this Christmas from both my friends and my many families, and well, I tried to give back the best I could with the little money I had, haha, but I could never thank you all enough - Thank you!

(Sukkia ja journaleja ei voi ikinä olla liikaa, haha. Vähän lisää lahjoja.  / You can never have too many socks or journals, lol. Some more presents.)

Toivottavasti teillä kaikilla oli yhtä kiva joulu kun mulla täällä Kanadassa ja että teidän kaikkien loma meni hyvin! Mutta näkyillään, lupaan kirjottaa tänne taas kohta puoliin uudestaan - tai no, ainakin yritän, haha. Hyvää uutta vuotta teille kaikille!

I wish you all had just as wonderful time at Christmas as I did and that your holidays were full of joy and happiness. See ya, I promise to write here again soon enough - or well, at least I can always try, haha. Happy New Year to all of you, I hope you make the best out of your year!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti